lördag 25 februari 2012

Tänk dig smal uppg. 11

Fick imorse uppgift nr 11. Planera in din motion. Nu ska både vardagsmotionen och planerad motion in i kalendern!
Öka min vardagsmotion:
* inte under några omständigheter köra ner och handla (eller åka ner och handla blir det ju för T oftast kör)
* använda min stegräknare igen för att se hur jag ligger till, mål är att gå 12000 steg/dag...
* kanske ut och gå på min rast på jobb nu när "våren" e här
Öka min planerade motion:
* sluta ha saboterande tankar såson "äsch, jag kan lika gärna träna senare i veckan, jag orkar inte idag!" Då istället tänka "idag ska jag träna, och blir det fler pass i veckan så är jag riktigt duktig!"

Jag har några andra uppgifter som jag ligger efter med, vet inte riktigt vad som hänt de senaste 2 veckorna, jag har fastnat i soffan! Ett tag så när jag kom hem så valde jag att inte sätta mig i soffan, för då kommer jag inte upp därifrån igen.... Utan jag gjorde allt annat, var ute och gick, plockade undan/diskade/städade etc..... Tror jag ska börja med det igen.... Ingen soffa för min del....

Nu e det så typsikt att denna uppgiften kommer just idag, jag e förkyld, och mitt huvud känns som om det väger 2 ton och ska sprängas när som helst.... ! Får se om jag jobbar imon, inte lönt att gå till jobb om jag mår lika dåligt som jag gör idag...

Ha en trevlig sön!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar