söndag 23 oktober 2016

3 mån till

Idag är det exakt 3 mån tills Axels inskrivningsdatum på förskolan! 3 mån! Jag har 1 (!) vecka kvar att va föräldraledig med honom! Jag kommer ihåg när jag skrev att de va 7 mån kvar! Herregud så fort tiden går, kan inte förstå att nästa tis börjar jag jobba efter ha varit hemma sen juni-15! Känns väldigt märkligt måste jag erkänna. 

Alla frågar mig hur de känns att börja jobba, det e blandade känslor måste jag säga. Det som är "positivt" e att jag får lite distans från att va hemma, tillbaka och känna att jag gör något annat än att va mamma 24/7, inte för att det e något fel med det, men jag hade inte velat va hemma-mamma på heltid i 5 år, jag vill umgås med folk, känna mig ansvarig i mitt jobb, diskutera utveckling, proffessionalitet och massa andra vuxen-saker... ;) 

Det negativa då, att jag inte kommer att veta allt om han varje dag. Som när han gör sina roliga miner 11.22, dansar till Pink på youtube, undersöker allt, klättrar på allt, får känsloutbrott för minsta lilla, när han somnar sådär gott i vagnen, våra dagliga promenader, etc.. Att inte få va med Axel varje dag, varje min, usch, mina ögon börjar tåras nu så de e bäst att jag avslutar inlägget med några bilder på våg tid ❤️






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar