söndag 7 juli 2013

Fixat och donat

Igår höll jag på i 8 timmar med trädgården... Puh, men roligt va det att se resultaten! :) Jag:
Köpte blommor
Planterade blommor
Grävde
Rensade ogräs x2
Planterade om mina grönsaker och frukter
Klippte gräsmattan
Körde med trimmern på vallen
Rensade och skötte om mina pallkragar
Rensade bland smultronen
Satte ihop en fin bukett
Ansade min pelargonia (Åslög)
Vattnade x2
Skördade rabarber

Detta e nog allt, idag ska jag försöka hinna att gräva ut mer i vallen så att mina smultron kan sprida sig ännu mer (på rätt håll). Ska även ta fram vattenspridaren ikväll och vattna gräsmattan, pallkragarna, rabarberna och smultronen samtidigt! Sen får jag vattna mina växter på framsidan med :) 

Vattnade rikligt igår i pallkragarna, och jag märkte nu imorse att spenaten har verkligen växt sen igår runt 15.00, häftigt! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar