måndag 15 februari 2016

Inredningskaos i huvudet

Usch! Jag velar och velar, letar och letar och velar igen! Hittar fina inredningsdetaljer till storarummet men sen så hittar jag annat och sen så e det "fel" färg men så snyggt! Aaaahhhh, blir tokig ibland haha! 

Just nu e jag på jakt efter en matta till matsalsbordet! Vi behöver en som är 3x2 m, så rätt stor matta :) Sen letar jag efter en fönsterlampa vid bordet och en taklampa! Vet inte riktigt om det e lönt att byta ut krukorna vid soffan då vi har en låg fönsterbräda och det e några mån kvar bara till Axel börjar röra på sig mer och då får vi börja plocka undan lite saker ;-) 

Hittat en fönsterlampa som jag tycker e såååå snygg (Ellos), men Tobbe gillar den sådär ;-) 


Den hade passat väldigt bra med vårt stora tunga bord! Vita krukor till fönsterbrädan istället för de mörkgråa vi har nu :) 

Taklampa har jag inte hittat nån snygg i silver än! Har en helt för klen lampa idag. 

Sen vill jag ha en fin löpare på bordet, hittade en i neutral lin på Ellos, ibland e det fint med det enkla :) 
Sen kandelabern på den med vita ljus, snyggt :D 

I dagsläget så har vi färgerna vitt, svart med silver som accent :) Försökte ge mig på gult som accentfärg men har inte kommit direkt någonstans med det för det mesta gult ser ut som påskpynt tyvärr! Och vi har många inredningsdetaljer med silver, hade behövt begränsa det och blanda in mer naturfärger såsom lin-löparen ovan samt trä.... Får se hur det slutar! 

Vi har golvlampa och bordslampa med silverfot, 3 golvljusstakar i borstad aluminium, ugglor i silver, kandelaberljusstakar och ljuslyktor i silver samt tapeten går i svart och silver! 

Denna bilden hittade jag på Styleroom, älskar sådana fina hus, både vita och i zink :) 


Har ett vägghängt vitrinskåp som sådana hus hade varit fina på :) 

Sen älskar jag Maja lyktorna och de som vi har, 3 st på soffbordet räcker, blir så mysigt sken när de e tända :) 

Får rensa bland våra inredningsdetaljer och sen lägga lite krut på att hitta precis det som vi vill ha :) 

Denna vill jag ha på tv-bänken med ett ledljus på :)


Enkel och med en tidlöst mönster! 

Sen har jag blivit svag för koppar, men det kommer i nästa inlägg ;-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar