fredag 12 februari 2016

Lyxfredag

Jag har sen årsskiftet kört en lyxfredagsrutin vilket innebär ansiktsscrub och ansiktsmask på kvällen! Dessa produkter e fyllda med ekologiskt odlad aloe vera och massa andra nyttigheter :) Min hud är inte alls lika torr och fnöskig längre, jag blir inte lika vindpåverkad längre, dvs mina kinder ser ut som 2 stora röda tomater! 

Först använder jag Hand and face soap (som jag gör varje morgon och kväll!), får upp en härligt lödder och får bort all smuts som har satt sig under dagen, sköljer av tvålen...

Och fortsätter med scruben som har jojobakulor i sig vilka mjukt masserar bort döda hudceller från huden! Vilket passar mig perfekt då jag har känslig hud!

Efteråt torkar jag ansiktet och använder Marine mask! Den får stelna på ca 20 min då jag hittar på nåt under tiden :) Använder sen pads för att ta bort den samt sköljer av ansiktet

Jag avslutar lyxigheten med att blanda Gelly och Propolis för en mjukgörande, avsvalkande ansiktskräm

Gelly = ren aloe vera på tub! Svalkar skönt på huden (liksom efter rakning!) 

Propolis, fylld med aloe vera, vallört, kamomill och givetvis propolis :)

Slutresultat: en nöjd Marie ;-) 

(Alla bilder på produkterna är lånade av Google)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar