fredag 27 juli 2012

Semester =)

Jepp, nu har ännnnnntligen semester! =D Så efterlängtat! Inte pga av jobbet i sig, utan för att jag vill också vara ledig och mysa med vänner och maken min <3

Har en gedigen lista på vad som ska göras, det är inte enbart en slappe-semester, utan det blir en hel del att-göra-grejer också, såsom;
ute:
* rensa ogräs (till min pappas stora glädje)
* ta hand om vallen
* fixa pallkragarna, fixa fler och göra fint

inne:
* rensa bland alla mina kläder
* rensa förråd baksida
* rensa förråd framsida
* putsa fönsterna (vilket inte är gjort sen vi flyttade in!)
* riva väggen?
* storstäda hela huset, det innebär bla att torka av alla skåp, luckor, lådor, ta fram möbler och dammsuga och moppa rent, tvätta väggarna i badrummen........

Kul:
* Mysfrukost på Vissmarlövs bakstuga
* Ven- cykla?
* Skriva ihop en riktig god semester-matlista
* Stens huvud (tradition i familjen Landgren/Lindström)
* Överraskning för min make (jag har knåpat ihop något riktigt kul/mysigt)

Annars så skag jag LATA mig och förhoppningsvis blir det dagar då det är dåligt väder så vi kan hålla på inne, men såklart vill jag ha sol, sol, SOL!

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar