lördag 28 juli 2012

Söndag...

Igår hade vi en supertrevlig dag =) Först åt vi frukost, sen hem och spela lite Cluedo till min stora förtjusning, hätmat och sen tittade vi på film. Efter filmen så gick Tobbe och Holm upp och spelade xbox och jag och Sara satt och beställde kläder från H&M =D och snackade en massa skit ;-)

Idag ska jag iväg och vaxa mina ben (yeah!), sen ska jag helst hinna klippa gräsmattan innan det börjar regna... Annars ska jag börja sortera kläder, (puh)

Hela augusti månad blir en snabbmatsfri månad för oss! Hur ska detta gå??? Men vi ska kämpa! Hahaha.... Just de, ska skriva matlista inför veckan med...

Har kommit på några saker till på vår (min) lista att göra:

ute:
* rensa ogräs (till min pappas stora glädje)
* ta hand om vallen - trimma den
* fixa pallkragarna, fixa fler och göra fint
* gräva dränering runt trädäcket

inne:
* rensa bland alla mina kläder
* rensa förråd baksida
* rensa förråd framsida
* putsa fönsterna (vilket inte är gjort sen vi flyttade in!)
* riva väggen?
* storstäda hela huset, det innebär bla att torka av alla skåp, luckor, lådor, ta fram möbler och dammsuga och moppa rent, tvätta väggarna i badrummen........
* rensa i klädkammaren här nere (om vi hinner)

Kul:
* Mysfrukost på Vissmarlövs bakstuga
* Skriva ihop en riktig god semester-matlista
* Stens huvud (tradition i familjen Landgren/Lindström)
* Överraskning för min make (jag har knåpat ihop något riktigt kul/mysigt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar