lördag 3 augusti 2013

Blogg+tankar

Efter inspiration från bloggen www.fengshuiblogg.blogspot.com har jag nu bestämt mig för att varje fre, inför helgen rensa ut 1 sak! Detta kan vara precis vad som helst, men 1 sak ska bort/säljas/kastas/ge bort och vara borta tills nästkommande fre. 

Igår skulle jag lagt in den första saken, men det blev inlagt idag istället, så jag börjar på fre för att få rätt på dagarna och inläggen :) 

Just nu håller jag på att sortera badrumssakerna och i vilket skåp de ska vara i. Helt plötsligt (tack vare Irenes blogg, se ovan för adress) så känner jag att jag klarar detta! Jag behöver inte 3 badrumsskåp + 1 stor förvaringmöbel, utan jag klarar mig med 3 skåp :) detta e kanske fler än vad många har men än länge har jag/vi (läs jag;-)) mycket saker! Så lite i taget, i min egen takt! 

Ps. vi e nu uppe i 27 sopsäckar med skräp :) lycka


Skulle gärna vilja ha en liten låda till mina "varje-dag-saker" såsom borsten, tandtråden (ja, jag använder den ibland), deo, dagkräm, tops, jojobaoljan och min underbara fotkräm. Kan se om jag kan lura in maken imon till IKEA. Vi ska ju ändå in till Media Markt för att lämna tillbaka ett väggfäste till tvn som var för litet. Hade varit finare med snyggare lådor, bättre, med samma bredd med lite djupare och högre! :) Får mäta ikväll ;-) 


Men jag är helt klart nöjd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar