söndag 29 november 2015

Dopdagen

Jepp, igår döptes jag! Jag blev väckt kl 8 av pappa för att få mat, givetvis va jag inte superhungrig, vem e egentligen det när man precis blir väckt på morgonen? 

Iaf så skötte jag mig väldigt bra i babyskyddet till kyrkan, satt lugnt där :) Faster Sara höll mig sällskap där bak en liten bit! Det regnade rätt mycket så jag, mamma och pappa körde och hämtade henne! I kyrkan så träffade jag morfar och Neta. Sen bytte mamma om på mig, jag fick vita kläder på mig! Efter en liten stund fick jag även en lång klänning på mig och morfar och jag gick runt och snackade lite ;-) 

Vi gick in i kyrkan och Lars ställde sig och började prata med alla som kommit för att titta på mig och det andra barnet O. Jag fick nappen och somnade gott hos morfar, när plötsligt Lars tog mig och började hälla vatten på mitt huvud - TRE GÅNGER! Jag visade helt klart mitt missnöje genom att bli irriterad men tyckte inte det va så pass illa att jag slog på min alarm-knapp, dvs skrika! Mamma och pappa såg lite nervösa ut, haha! Efter vattnet så höll Lars upp mig så att alla kunde se mig och sen gick han runt och visade upp mig för alla - vilket jag tyckte va trevligt ;-) 

Sen hamnade jag hos Sara och satt hos henne ett tag, sen blev jag trött! Och visade detta med! Men ingen napp fick jag för den andra jag hade spottade jag ut på golvet och då får jag inte tillbaka dom förrän mamma eller pappa har stoppat dom i mikron! 

Mamma och pappas kompis N tog en massa bilder på mig och många andra i kyrkan! Va rätt trevligt tyckte jag! 

Sen kom vi in i rummet igen, mamma tog av mig klänningen, på med mina kläder och sen körde vi hem till oss! Mamma bytte om på mig hemma för att sen gå med Sara till lokalen som vi va i! Massa människor, vissa kände jag igen och vissa hade jag aldrig träffat innan! Jag fick massa fina presenter :) 

På kvällen va jag trött! Och jag fick mat 21.30 och sov ända till 08 idag! Mamma och pappa verkade mycket glada över det! ;-) 

Mina fina presenter :) 

Familjen Lindström 

Jag och min mamma <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar