måndag 30 november 2015

Tre månader!

Idag vill jag stolt meddela att jag fyller tre månader! :) Stort grattis till mig ;-) 
Såhär glad va jag imorse när mamma kom in och sa godmorgon :)

Man får bjuda lite extra på sig själv när det e en speciell dag :)

Mamma och packade ner mig i vagnen och gick iväg till A på BVC, vi satt och pratade, hon vägde mig: 6,2 kg och mätte mig: 62,4 cm! Jodå, 1 cm har jag vuxit på 2 veckor! Och gått upp 380g :) Sen satt jag i pappas knä och A gav mig en riktigt smarrig sockerlösning, mums! Sen kom K in och de la mig på skötbordet och stack mig i låren! Jag blev givetvis superledsen och kom snabbt bort till mamma där jag fick min napp och snutte och sen kom A med ännu mer sockerlösning, jag slutade att gråta direkt och låg och mös hos mamma innan vi gick ifrån BVC igen. 

Jag sov länge i vagnen och sen så fick jag god mat, lekte lite, sen blev jag trött igen (det tar på krafterna att vaccineras!) sov lite oroligt i vagnen så mamma gick ut en lång promenad med mig, då valde jag givetvis att sova gott ;-) Hon hade nog gått ut med mig ändå, min mamma tycker mycket om att gå på promenad med mig <3 

Nu sover jag gott hos mamma i soffan! Självklart har jag napp och snutte, mys på hög nivå! 

Min Top5 lista e för närvarande:
* sova med min snutte 
* ligga i babygymmet
* tugga på mina händer, jag övar för fulla muggar för att kunna få in hela handen i munnen
* sitta och mysa upprätt hos mamma och pappa 
* titta på tvn, händer och ansikten 

Såhär stor e jag nu! Tre månaders fotot

Här ser man tydligt skillnad mellan Axel mån 1,2,3 :) 

När jag blir trött, blir jag trött fort! Ibland hinner inte mamma eller pappa med att lägga mig! Då somnar jag lite överallt och idag va det babysitterns tur att ha en sovande Axel hos sig ;-) 

Det va allt för denna gång! Hörs och ses! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar