söndag 8 maj 2016

Föräldraledig del 2

Som jag skrev innan i del 1 så spenderas dagarna på minst sagt på ett mysigt sätt :) Jag njuter av att se Axel må bra, testa sina känslor (haha!), nya grimaser, le när badrumslampan tänds, busar framför spegeln, gå mer och mer, hur stolt och nyfiken han ser ut när han reser sig upp, mm, mm, mm! ;-)

Jag tänker ofta hur jag vill att han ska få uppleva så mycket som möjligt! Va jag vill visa honom, vara en del av samt va jag vill ska va en del i vardagen/livet :) Jag vill att vi reser mycket, campar för att komma nära naturen, vistas i skogen, på stranden, upptäcka Sverige, skidsemester, åka skridskor, rullor, cykla, karuseller, djurparker, ja, U name it ;-) 

När man börjar tänka så finns det 1000-tals saker man vill göra med Axel :) Just nu e det fokus på skogen - titta på allt som finns, dofter, sinnesstämningen, lugnet, doppa fossingarna i havet i sommar, leka i trädgården! 

Jag vill fortfarande tälta i sommar, men det känns som det kommer längre ifrån verkligheten! Jag har ju velat detta i flera år men icke, jag känner att jag vill göra det som jag vill göra, inte alltid rätta in mig i ledet och vänta! Vem vet va som händer tills nästa sommar?! Livsfarligt tycker jag det e när jag hör andra i min (unga) ålder berätta: när vi/jag blir pensionär... Herregud, det e liksom 30-35 år till! Lev i nuet, gör det du vill inom rimliga gränser, imon kan det va för sent! Därför kan jag tänka på allt som jag vill uppleva med Axel, men planerar för det närmsta :)

Va jag älskar dig, mammas lilla fis ❤️❤️❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar