måndag 30 maj 2016

Första Mors dag

I söndags va det Mors dag och jag blev firad för första gången 💕 Jag fick 2 jättefina Majalyktor, en "mamma" och en"sunshine" :) 


Detta med att känna sig som mamma, det e en känsla jag fortfarande inte riktigt har fått till 100% än.... ;) När jag ska hämta ut medicin till Axel "jag ska hämta ut recept till min son" då kan de slå mig, att "shit, jag har en son" hahaha! På dagarna så bara e vi, jag går inte runt här hemma och tänker på att jag e mamma.... Det blir så tydligt när man säger det högt! Många andra säger ju att de börjar sjunka in mer och mer när barnet börjar prata och kan säga mamma, får se när de händer! Men det e en mäktig känsla, att tänka på att jag har burit på Axel, fött honom och nu så funkar han, precis som vi, han leker, äter, sover, gnäller, skrattar, ler, pratar, ålar, undersöker... 💕 Ibland kan jag komma på mig själv att sitta och titta på honom och fundera över vem han kommer att bli, vilka egenskaper, vilken favoritbok/färg/mat/dryck han kommer att få :) 

Pp eftermiddagen gick vi en runda ut till mamma, så jag kunde lägga stenen jag köpte till henne 💕 Det blev jättefint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar