lördag 12 oktober 2013

Sovrummet

Vill egentligen ha ny säng, madrasser (Tobbes rygg e helt slut efter den madrassen han har) och jag vill ha nya nattduksbord och sen hade det inte skadat med en ny byrå... Sen nya tapeter, golv... :) Men iaf, skulle jag gärna vilja ha nåt annat än ek, jag e trött på den nyansen/färgen. Kanske ska måla om möblerna i vitt? Grejen e att vi inte e överens om vad vi ska ha... Jag vill gärna ha något mer romantiskt/lantligt och maken vill ha nåt helt annat... 

Ser framför mig ett vitt rum med mörkt snyggt golv, vita möbler, och sen ha plommon som accentfärg och en pampig taklampa, typ kristallkrona eller prismor, så man får en lugn och rofylld och lite lyxig känsla här inne... Kanske allt i lugna toner, beige, vitt, ljusgrått? Kanske knallila stol som lådorna är på? Eller fondvägg med silver? Gammal fåtölj i hörnan? Mysig, lyxig matta? Snyggare sängkläder? 

Ja, drömma får man! :D Man har många planer och önskemål! Men första prio e ändå där nere och där är vi inte klara än... Köket och hallen ska målas och tapetseras, bytas golv, sen e det dags för tvättstugan och toaletten där nere... Sen kanske, kanske, e det dags för vårt sovrum, men då har det gått 5 år till och man har andra prion... På gott och ont :) 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar