söndag 3 november 2013

Före- och efterbild, viktnedgång

Ni ska veta, att det tar emot att lägga upp bilden nedan, men ibland behövs det en påminnelse om hur långt jag har kommit! 

Ofta när man går ner i vikt så märker man oftast inte skillnad, även när andra påpekar det för en. Man märker det kanske på kläderna efter ett tag, att man inte riktigt frossar i onyttigheter såsom man gjorde innan, man är inte bara sugen på allt skit som man åt och drack innan (coca 18/4, pizza 23/3). Det är inte värt det längre, man har det bättre nu, etc. 

Sen ser man bilder som nedan och man tänker "herrejävlar, e det jag???!!!!" Så tänkte jag när jag såg min före-bild i aug/sep förra året. Jag satt helt chockad framför datorn! Det är dags att göra något åt detta NU! Min övervikt hade liksom bara smugit sig på under åren. På bilden nedan är jag iofs vattenfylld pga mediciner, men man får ändå ett hum om hur jag såg ut. 

Sakta men säkert ändrade jag min kost, mitt sätt att leva, jag började träna, äta annorlunda, först GI sen testade jag lchf igen och har ätit den kosten sen april. Mår jättebra, ingen svullen mage, inte problem med magen, är pigg och min hud är bättre än vad den har varit sen innan november-05. 

Sakta men säkert har jag gått ner, lite i taget, tills jag nådde min målvikt :) Nu har jag gått ner 15,4 kg och mår så bra! Känner mig snyggare, får på mig kläder som inte har passat mig på många år. De kläder som jag köpte i somras/aug har börjat bli lite för stora, så nu i vinter blir det dags för shoppingtur nr 2 :) Kul att gå ner i vikt, men dyrt! ;-) 

Nu har jag det svåra framför mig; att hålla vikten, att forma kroppen, så att jag kan vara denna friska, spralliga, pigga babe som jag har blivit ;-) 

Tack för allt stöd, ni vet vem ni är <3 

2 kommentarer: