måndag 30 december 2013

Hemnes vs Malm

Alla som har varit i vårt sovrum vet om att jag gillar Malmserien från IKEA. Vi har sängen, sängborden och de 2 största byråerna. Men efter att ha börjat läsa mer och mer om feng shui (jag vet vad ni tänker, haha) och om form och färg så har jag velat ha vårt sovrum i mer "lantlig, gammeldags" stil. För mig e det bla vita möbler, lite äldre lampor, skira vita gardiner. Tobbe har aldrig gillat Malm, så vi började spåna på lite nya möbler... 

I fre va vi på IKEA och då såg jag att de sålde ut Hemnes stora byrå för en billigare peng och mitt shoppingbegär väcktes till liv 2 röda! Här va ju en byrå som passade oss båda! Men maken va stenhård (tror han ja, haha) när han sa att vi köper den först när jag har sålt de andra 2 Malmbyråerna. La in dom på FB loppisen i fre kväll och igår köpte vi en ny byrå! Den ligger fortfarande i sitt paket och idag ska jag skruva ihop den! Det går ju såklart mindre kläder i denna byrå men det ser jag bara som en klar fördel, då vi får rensa ut även våra kläder :D 

Så, dessa 2 åkte: 



Och så köpte vi denna: 

Byter ut lite i taget, nästa gång blir det sängborden, sen kanske sängen (om vi kan enas om någon snygg) och sen nåt annat :) 

Jag skulle helst vilja riva ner alla tapeter, men inte än...! Först ska vi måla om köket! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar