fredag 31 juli 2015

Tankar kring shopping och KonMari

När jag KM:ade mina kläder behöll jag 4 svarta linnen. 2 eko och 2 vanliga. Vill ju gärna ha mer ekokläder och vill gärna ha mer färgglada linnen. Idag va jag och Tobbe inne på Cubus och där hängde ett turkost linne för endast 39kr, men köpte inget då jag vill prioritera eko före färg! Jag hade bara retat mig på att linnet inte e eko i efterhand! För mig är eko glädje! Innan jag läste boken hade jag köpt linnet... Men idag när jag höll i linnet frågade jag mig själv tyst "är detta glädje för mig?" Nej, hade det varit eko med, hade jag köpt det! 

Jag är svag för ugglor när det gäller inredning! Har spanat in en uggle-lykta på Lagerhaus (79kr/129kr) och vill gärna ha den. Hade jag inte läst boken tills idag när vi va där inne så hade jag köpt den! För att sen fundera ut var jag skulle ställa den! Men nu, även om jag fortfarande vill ha den, så funderade jag direkt på var den skulle stå. Bordet är inte aktuellt, tv-bänken är jag väldigt nöjd med hur den ser ut. Den skulle kunna få plats där, men då måste jag flytta runt på något annat som jag redan är nöjd med och det vill jag inte. Fönsterkarmen har redan 2 ugglor, 1 solcellslampa och 1 silvrig/borstad aluminium uggla. Det skulle isåfall vara så om jag tar bort solcellslampan, men var ska den då stå? Ni förstår mitt dilemma! Får fungera några dagar om det e så att jag kan få till det på ett snyggt sätt :) Ska ju in där på tis :) 

Nu när jag har läst boken så tänker jag på ett annat sätt. Även om jag fortfarade vill ha ugglan så dyker nästa fråga upp och sen nästa... 
Visst e den fin? ;-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar