onsdag 7 maj 2014

Lush

Igår mötte jag Sarah vid stationen och tog tåget till stan! Skulle ju på föreläsning kl 18, så vi passade på att åka till Lush innan dess! Blev några produkter rikare och några kr fattigare ;-) Behövde egentligen bara en duschcreme men hittade såklart lite annat med :D 

Det blev en duschcreme; (It's raining men), schampoo (Rehab; passande namn!), balsam (American dream), ansiktsscrub (Ocean salt), 2 ansiktsmasker; (BB Seaweed och Oatifix), 2 prover varav den ena var en hårinpackning; (Roots) och den andra ett till schampoo; (Blousey) 

Testade Oatfix när jag låg i badet, himmelsk doft, ok att lägga på, men känner mig riktigt stram i ansiktet nu! :/ Får se hur den blir nästa gång, tänkte köra den igen på lör!

Det bästa e att Lush vill ha tillbaka alla burkar, lämnar man tillbaka 5 förpackningar så får man en ansiktsmask! På undersidan av burken/flaskan kan man se hur många gånger den har återanvänts! Riktigt bra miljötänk och givetvis inga ingredienser är testade på djur och inga konserveringsmedel :) Tummen upp!

Återanvänd 4 gånger! Behöver jag skriva att jag e riktigt nöjd med mina val och att jag satt som ett barn på julafton och tittade på alla burkar/flaskor och lock igår? Hahaha... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar