fredag 30 maj 2014

Storkok pågår... Storkok pågår... Storkok pågår....

Stör jag mig på det underbara vädret ute? Nä, jag lagar massa mat inne! Får gå ut sen när jag e klar och se om det finns någon sol kvar?! ;-) 

Idag blir det storkok som kommer att vara i cirka 2 veckor! Precis enligt budget :D 

Det blir:
Lax i ugn med blomkål
Pytt i panna med rårörda lingon
Fläskpannkaka 
Korv stroganoff 
Korvlåda med grönsaker
Currykycklinggryta
Biffar/köttbullar med blomkålsmos, sås
Currykyckling med krämig vitkål
Köttfärssås med shiratakinudlar

Så en hel del! Men Currykycklinggrytan och laxen får tina tills imon! Allt annat görs idag! "Varför?!?" kan ni fråga, jo, det e så mycket lättare att ha bra lagad mat från grunden med bra råvaror, hög kötthalt i korven, ekologiska livsmedel samt säsongsvaror i frysen :D Det e lättare att hålla lchf om man vet om att det finns mat i frysen och har olika alternativ! För mig e det så! Idag cyklade jag ner på Tobbes cykel för att lasta på 5 matkassar för 1/2 matkassan (991kr) för att gå hem med allt. Det kommer ta ett tag att laga all mat men det e så värt det i veckorna! Då kan vi fokusera på att renovera, jobba, slappa, måla, handarbeten, trädgården och bara umgås! <3 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar