torsdag 12 juni 2014

Lyckligt lottad

Ofta hör jag att människor vill ha så mycket mer än vad de har i nuläget... De vill gärna gnälla/klaga/älta om det för att få mer medhåll från andra att de "måste" ha det. Jag hör inte lika ofta människor som säger att de är nöjda med livet, vad de har istället för vad de "saknar" eller vill ha. 

Jag vill gärna ha saker, saker som passar in i livet som vi lever just nu. Men jag vill också bli av med mer än 50% av det vi har inom husets väggar! 

Jag är tacksam och glad över; 
* att många i min familj är helt fantastiska och underbara människor
* det tar mig cirka 2 min att gå till 2 av våra närmsta vänner
* att vara Fru till en underbar Make
* att bo där vi bor, i ett hus där vi renoverar, pysslar om, myser, festar, njuter av livet
* att ha en lagom trädgård - hur orkar man med större? ;-) 
* att ha min fina pappa och Neta inom 10 minuters cykeltur
* att ha fina vänner

Jag är lyckligt lottad helt enkelt <3 

2 kommentarer:

  1. Fina ord o funderingar. Du är också jättefin,krammiz

    SvaraRadera
  2. Tack för att just jag fick bli din "styvmamma". Bättre styvdotter kan man inte få.

    SvaraRadera