lördag 8 augusti 2015

KonMari Komono: CD/DVD

Denna första Komono-kategori var relativt enkel! Sorterade ut:
* 5 CD
* 215 DVD (!!!) 

Det var en hel del som försvann, skönt! Även Tobbe rensade ut bland sina DVD:s, min önskan att han vore lite mer skoningslös, men han var iaf med ;-) 

Dessa låg i vår tvbänk. Rensade för inte så länge sen. 

2 stora serier. Spelen nere till höger rörde jag inte då jag tycker de hänger ihop med mina andra spel, inte CD/DVD:s

Innan vi gick genom allt

Andra sidan

Detta behöll vi. För mig skänker följande glädje: 
* Frasier-serien
* Gilmore girls-serien
* Dr Quinn-serien + 2 filmer
* Stekta gröna tomater
Resten är makens. 

Detta rensades ut (några cd-skivor ska gås genom, har en hel foto och då tillhör de en annan kategori) beslöt mig sen för att behålla Vänner-boxen (feghet, pengar, dåligt samvete, skuld, vem vet?!?) 

Dessa dvd:er rensades ut samt serierna

Några CD och några DVD

Det enda jag velar med e som sagt Vänner-boxen! Den får stanna tills vidare... Allt annat känns riktigt bra! Tog mig inte många sekunder att ta de som ger mig glädje, varför har jag velat behålla 2 Save the last dance? Man kan bara undra och förvånas, haha... 

Återkommer med bild på hur allt blev! Måste först kolla genom några CD och lägga tillbaka filmerna :) 

Gick snabbt och smärtfritt! Skönt! Nästa kategori e: hudvårdsprodukter, det ska ju inte heller vara något svårt (hoppas jag!) 

Ha en fortsatt trevlig lör! Snart väntar grille i det härliga, varma, svettiga vädret ;-) 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar