lördag 8 augusti 2015

Shopping?

Har märkt en tydlig skillnad jämfört med innan jag läste boken av Marie Kondo och innan jag började gå genom olika kategorier och ställa frågan "skänker du mig glädje?". Har fått hem olika klädes-kataloger, har kollat genom dom (brukar alltid hitta nya kläder) och har hittills inte hittat nåt plagg som föll mig i smaken! Say what?!?!? ;-) Det e fina kläder, men jag tycker inte att de e så pass fina/praktiska att jag skulle köpa dom. 

Har ju min lista på kläder jag behöver: 
* eko-linnen i andra färger än svart
* mellanvarma vantar att ha i sep-nov

Sen e listan slut. Behöver inte mer och vill inte ha mer! Idag åker ytterligare en låda med kläder, de som tidigare låg ute till försäljning, ska hem till kollegan och hennes döttrar som hittade lite fynd i den andra lådan :) 

Idag blir det även en runda till Tippen, kokböcker ska doneras, manualer/papper ska slängas, tidningar ska slängas. På mån tar maken med sig papper som ska malas till jobb, jag ska lämna inredningstidningar till N... Nu händer det mycket! Skönt! Då har jag gått genom 3 kategorier och har många kvar! Det e ju det som e det bästa att göra det efter kategori; att man får se hur mycket man har egentligen! 

Härligt att bli av med saker och bara behålla det som skänker en glädje! 

Denna bild e bara så bra! En ständig påminnelse om att verkligen bara omge sig med saker man tycker om <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar