söndag 20 april 2014

Hur många saker kan jag rensa ut?

Efter att ha läst åskilliga bloggar där de inspirerar, motiverar en att rensa, tänka om och fatta beslut och där de berättar om sina egna projekt har jag nu bestämt mig för att räkna antalet saker som lämnar detta hem. Varje enskilt papper räknas inte som en sak, inte heller plastfickor och dylikt. 

Jag kommer också att räkna antalet saker som kommer in i hemmet. 

Jag kommer köra detta en månad, för att förhoppningsvis fortsätta en till och till slut ett halvår eller ett år. Bestämmer jag mig direkt för ett år (vilket jag gärna skulle vilja) så e risken att jag tröttnar riktigt fort! Bättre att ta det månad för månad, precis som med köpstoppet :D 

Crop100 som startades i höstas avslutades nu i vår! Nådde mitt mål på ca  1/2 år, riktigt nöjd! Därför har jag valt att skriva upp allt så jag verkligen håller koll på vad som åker in i hemmet och vad vi tar bort :D 

Tyckte denna va klockren = rensa... javisst!! 

1 kommentar:

  1. Jag gillar också att rensa. Jag brukar också passa på att sortera ut och sälja de saker som jag inte längre behöver. Det finns sajter som http://citiboard.se/ där man kan lägga upp grejer gratis. Få lite extra pengar, ett tips! Och mindre prylar hemma.

    SvaraRadera